torsdag 30 augusti 2018

Lite i taget...

...växer örtagården fram. Jag har aldrig gjort något sådant här förut och vet alltså inte hur man "ska" göra. så jag löser problemen efter hand och tänker samtidigt att det inte behöver bli perfekt. Kära nån, jag är ju amatör!

Lådorna är klara nu och utlagda där de ska vara. Efter att ha mätt med måttband några gånger för att få lådorna i rak linje mot rabattlådan, kom jag på att det var bättre att göra det med hjälp av ett snöre. Nu ska jag bara kontrollera alla avstånd med gräsklipparen, så att den verkligen går igenom. Jag vågar inte riktigt lita på mig själv, på lådorna mätte jag tio centimeter fel på två ställen och borrade därmed fyra hål på fel avstånd. Ja, ja, sån't händer.



Nu kommer det riktigt svåra arbetet. Längs med rabatten och runt lådorna ska jag lägga ut brädor, ni kan se en utlagd på prov till höger längs rabattlådan. Detta för att slippa problemet med att klippa gräs ända intill kanten. Det är pappas eminenta idé, ska jag väl säga. Frågan är bara hur jag ska göra för att få alltihop i våg. Jorden är inte precis jämn som ett golv. Nåja, det reder sig nog. Och som sagt, det behöver inte bli perfekt.








3 kommentarer:

fale artut sa...

Perfekt kan vara livlöst och lite trist, inget att stå efter....
Ser ju hur bra ut som helst!

Cecilia sa...

Ojojoj så fint det blir! Så roligt att ordna med örterna sedan. Bra idé och bra gjort!

AnJa sa...

Ser toppenbra ut! Jag ser framemot att få se alla örter spira i din örtträdgård!