fredag 17 augusti 2018

Nu är jag på g

Nu har jag börjat med lådorna till min blivande örtagård. Jag började med att markera en låda för att se hur det skulle te sig i verkligheten och så ändrade jag lite på min ritning efter det.



Sedan var det dags att börja såga. Det gör jag med min japanska såg, som den bästa jag har. Jag har aldrig riktigt blivit sams med sågningstekniken, men med den går det bra. Det vet vad de gör, de där japanerna!



Nu hoppas jag bara att jag räknat rätt på längderna. I vissa lägen måste jag ta hänsyn till brädornas tjocklek för att det ska bli rätt. Det tänkte jag inte på först, så jag fick kapa bort lite mer på vissa brädor. Just den där sortens tänkande är det svåraste när man sysslar med sådant man är ovan vid, tycker jag.

Tyvärr började det regna när jag var nästa klar och då fick jag plocka in allt med en faslig fart. Regnet blev kort, men nu orkar jag inte plocka ut allt igen. Nåja, det ser ut att bli bra jobbväder i morgon också.

1 kommentar:

Cecilia sa...

Så imponerad av ditt driv! Tänk så fint det kommer att bli!