onsdag 22 augusti 2018

Skruvat

I går gjorde jag den första örtagårdslådan helt färdig. På de flesta ställen skruvar jag ihop lådan med trallskruv trä mot trä. Men på tre platser går inte det, där behöver man vinkeljärn och kortare skruvar. Eller går och går, är man bra på att skruva snett så är det fullt möjligt, men det är inte en färdighet jag har utvecklat. Järnen hade jag, men skruvarna var jag tvungen att inhandla innan jag kunde få det gjort.


Nu är jag så sugen på att få resten av lådorna klara, men jag har nog svårt att hinna med det denna veckan. Å andra sidan så vet jag nu hur jag ska göra, så jag borde kunna få till de resterande tre på en dag om jag bara sätter fart lite tidigt.

I går kväll kändes en kyla i luften jag inte känt på länge, så jag täckte tomater paprikor och annat värmeälskande med fiberduk. Det var klokt gjort av mig, för i natt gick termometern ned till bara drygt åtta grader. Det känns lite konstigt med ensiffriga temperaturer efter den varma sommaren, men samtidigt skönt på något vis. Jag sover bättre nu.



2 kommentarer:

AnJa sa...

Men du! Vilket proffs du är! Det blir ju väldigt fint det där!

Cecilia sa...

Bra gjort! Och vinkeljärn är bra, stabiliserar fint!
Ja, det är skönt med svalkan, åker till stugan till helgen och ska sitta ute i varma kläder, väldigt mysigt!