söndag 19 augusti 2018

Nästan färdig örtagårdslåda

Idag tog jag mig för att skruva ihop första lådan till örtagårdslådan. Jag är inte riktigt klar med den, jag behöver lite kortare skruv också, innan jag kan göra den färdig. Men den är i alla fall så långt kommen att den ser klar ut och är utplacerad ungefär där den ska stå.

Jag gjorde som jag brukar och löste problemen allt eftersom de kom. På ett ställe kom borrhålen inte riktigt där de skulle sitta. Det skilde någon centimeter och jag fattar inte varför, för när jag mäter är det helt korrekt. Det är verkligen jätteskumt! Men det var ju inte värre än att borra ett par nya hål och som tur var är det på ett osynligt ställe.




Det var kul, det här, och mycket lättare än jag trodde. Framför allt var det inte alls tungt att hantera den färdiga lådan, som jag trodde att det skulle vara. 

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Wow! Verkligen jättefint!

fale artut sa...

Du är duktig du!