tisdag 7 augusti 2018

En dag i köket

Till helgen är det dags för årets upplaga av hantverksdagarna i Hunnevad. Idag verkade vara en bra dag att laga mat att ta med. I morgon hotar de med trettiofem grader, så då kommer jag inte att vilja stå vid spisen.

Så jag lagar mat för tre dagar i sakta mat med vilostunder emellan. Det blir inget avancerat, poängen är bara att bli mätt. Alla brukar vara så sugna på att snabbt komma igång med arbetet igen, så det blir inga långa avbrott med kalasmat direkt. Jag gör kyckling, en matig paj, bröd och matmuffins. Lite linser ska också in på matsedeln, men det är så snabbt gjort så det fixar jag längre fram i veckan.


2 kommentarer:

Cecilia sa...

Trevligt pyssel, att förbereda för något trevligt!

AnJa sa...

Häruppe är nog den värsta hettan över för i sommar. Hoppas jag.... Ser supergott ut det du lagar!