onsdag 26 september 2018

Hårda vindar

Det blåser ordentligt idag, upp till 21 sekundmeter i byarna enligt SMHI. Jag bestämde mig för att utsätta anorakken för ett eldprov och gick ut på promenad.

Jag vet ju att vadmal står emot vind bra, men det här överträffade mina förväntningar. Inte en endaste liten vindpust tog sig igenom, trots att blåsten ibland fick mig att vackla till där jag gick. Jag frös inte det minsta, trots att jag bara hade en bomullströja under.

Behöver jag säga att jag älskar min anorakk?


2 kommentarer:

Cecilia sa...

Jag vill också ha en!
Istället har jag dock satsat på en "ny" lodenrock, slet min gamla trådtunn. De brukar stå emot blåst och väta rätt så bra, men troligen är vadmalen ett strå vassare!

AnJa sa...

Åh nu fick jag sukta över dina fina erövringar en gång till! Sååå väl värda sina pris!